Сервіси Міністерства юстиції України стосовно державної
реєстрації актів цивільного стану, роз'яснює Братський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області


1.Що таке електронний апостиль?

Для того, аби за кордоном документи були чинними, вони мають пройти консульську легалізацію або процедуру проставлення апостиля, якщо між нашими країнами немає угоди про відміну або спрощення процедури їх легалізації. Апостиль виник як альтернативна і універсальна процедура підтвердження чинності іноземних документів. На відміну від консульської легалізації, на апостилювання витрачається менше часу, а документи з апостилем можуть використовуватися в різних країнах, а не в одній. Апостиль засвідчує достовірність підпису особи, яка підписала документ, а також автентичність печатки чи штампа, яким його скріплено.
З метою підвищення рівня довіри до офіційних документів України, на яких проставляється апостиль , в рамках реформування органів юстиції 20 листопада 2015 року розпочав роботу новий сервіс від Міністерства юстиції України-електронний апостиль, який проставляється на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами,а також на документах, що оформлюються нотаріусами України.
Починаючи з 20 листопада 2015 року громадянам не потрібно звертатись до Міністерства юстиції України для проставлення апостиля на документах.Ці повноваження передані територіальним органам Міністерства юстиції України під якими слід розуміти відділи державної реєстрації актів цивільного стану територіальних органів Мін' юсту. У Миколаївській області у пілотному проекті по вповадженню електронного апостилю беруть участь 13 відділів державної реєстрації актів цивільного стану.
За проставлення апостиля на документах призначених для використання на території інших держав наказом Міністра юстиції від 18.12.2003 року №161/5 встановлено плату для громадян України, іноземців та осіб без громадянства у розмірі 51 грн за один документ (три неоподаткованих мінімумів доходів громадян). Плата за надання послуг з проставлення апостиля перераховується до загального фонду державного бюджету. Від унесення плати звільняються інваліди 1-ої і 2-ої груп, інваліди Великої вітчизняної війни, громадяни,які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи та діти - сироти у разі проставляння апостиля на документах,що стосуються безпосередньо цих громадян.

2. Як зареєструвати народження в пологовому будинку?
Для спрощення доступу громадян до адміністративних послуг щодо державної реєстрації народження дитини за ініціативою Міністерства юстиції України запроваджено новий сервіс, який передбачає прийняття працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини та видачу свідоцтва про народження безпосередньо в пологових будинках.
Що треба знати молодим мамам з даного питання? По-перше, до пологового будинку необхідно взяти документи, які посвідчують особу (паспорт) та сімейний стан (свідоцтво про шлюб) , по- друге батькам необхідно визначитися з ім'ям дитини до її народження, по-третє , даний сервіс застосовується за бажанням і не є обов'язковим, якщо є бажання батьків для реєстрації народження дитини звернутись до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання, то у них є визначений законодавством термін, а саме один місяць з дня народження дитини, для того щоб здійснити реєстрацію народження в органі державної реєстрації народження за місцем проживання (у відділі ДРАЦС чи виконкомі сільської ради).
Молодим мамам, які не перебувають в зареєстрованому шлюбі необхідно знати що реєстрація народження їхньої дитини може бути здійснена відповідно до ч.1 ст 135 Сімейного кодексу України (за заявою матері-одиначки) або відповідно до ст.126 СКУ тобто за заявою матері дитини та особи, яка бажає визнати себе батьком дитни, яка народилась у даної громадянки. У цьому випадку передбачена обов'язкова присутність батька дитини при державній реєстрації народження.До відома громадян Братського району шляхом розміщення на інформаційних стендах установ та організацій та публікацій у Братській районній газеті "Перемога" доведено інформацію щодо спрощеного порядку отримання свідоцтва про державну реєстрацію народження у закладі охорони здоров'я , де приймаються пологи, електронного сервісу щодо проставлення апостиля та функціонування веб-порталу "Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану". Працівниками відділу проводяться виступи в установах та організаціях району з даних питань, проводиться роз'ясювальна робота серед громадян,які звертаються до відділу з різних питань.Секретарям виконавчих комітетів сільських рад направлено інформаційні листи для розміщення відомостей про функціонування сервісів Міністества юстиції України на інформаційних стендах виконкомів.
Робота з напрямку спрощеного порядку отримання свідоцтва про державну реєстрацію народження у закладі охорони здоров'я у Братському районі не проводиться у зв'язку з тим, що пологове відділення Братської ЦРЛ перебуває на капітальному ремонті термін закінчення якого, на сьогоднішній день, невідомо, а на підставі наказу обласного відділу охорони здоров'я за прийняттям пологів у породіль, які проживають на території Братського району закріплено Арбузинський та Вознесенський пологові будинки.

3. Як зареєструвати шлюб за добу ?

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 502-р від 13.07.2016 року запроваджено реалізацію пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу. Бажаючі скористатись послугами з організації державної реєстрації шлюбу у скорочені строки можуть звертатись до організаторів у містах Київ, Львів, Одеса, Херсон, Маріуполь та Сєвєродонецьк. В Маріуполі і Сєверодонецьку цей проект буде реалізовуватися для того, щоб переселенці з окупованих територій могли протягом доби отримати легальні українські документи, а також, щоб українські військовослужбовці могли швидко вступити в шлюб за місцем дислокації їхніх частин із'єднань. В Херсоні цей пілотний проект буде реалізований для того, щоб спростити проходження відповідних процедур і отримання документів для українських громадян із окупованого Криму, які б могли протягом доби виїхати, отримати українське свідоцтво про шлюб і повернутися. Київ, Одеса і Львів обрані як великі туристичні міста, де багато людей можуть захотіти скористатися цією послугою.Київ, Одеса і Львів.

 


Начальник відділу Н.М.Щербина

17.11.2016

 

Угору