Щодо проекту Закону про внесення змін до законодавчих актів України у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та приведення їх у відповідність з європейськими стандартами №3272 від 08.10.2015, роз'яснює відділ ДРАЦС АРБУЗИНСЬКОГО районного управління юстиції у Миколаївській області

 

ЦЕ ЦІКАВО!!!
У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної реєстрації актів цивільного стану щодо приведення їх у відповідність з європейськими стандартами №3272 від 08.10.2015.
Метою законопроекту є удосконалення положень законодавчих актів, зокрема, щодо запровадження принципу екстериторіальності у роботі органів державної реєстрації актів цивільного стану, спрощення порядку державної реєстрації актів цивільного стану та максимального наближення послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану до людини.
Так, законопроектом передбачено подання заяв про державну реєстрацію актів цивільного стану до органу державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця проживання особи.
При цьому нареченим надається можливість виключно за бажанням, без зазначення поважної причини, обирати дату державної реєстрації шлюбу.
Позбавлення керівника органу державної реєстрації актів цивільного стану права визначати поважність причин для державної реєстрації шлюбу до спливу місячного строку сприяє усуненню корупційних чинників.
Крім того, запропоновано суттєві зміни процедури розірвання шлюбу подружжя, яке має дітей, встановленої Сімейним кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану». Так, передбачається, що при відсутності спору щодо розірвання шлюбу між чоловіком і дружиною, подружжя подаватиме заяву про розірвання шлюбу до органу державної реєстрації актів цивільного стану і тільки у разі виникнення такого спору відповідний позов розглядатиме суд.
Водночас подружжю надано можливість обирати за їх бажанням дату державної реєстрації розірвання шлюбу замість обов'язкового дотримання місячного строку з дня подачі відповідної заяви, встановленого на сьогоднішній день законодавства.
Разом з тим враховано міжнародний досвід (Республіка Грузія, Литовська Республіка, Естонська Республіка) та пропонується не здійснювати в документах про народження запис про батька дитини, якщо батьківство не встановлено. Аналогічно пропонується не записувати відомості про матір, батька дитини, якщо батьки невідомі.
З метою реалізації особистих прав людини та громадянина скорочено перелік підстав для відмови у зміні імені, визначених частиною шостоюстатті295 Цивільного кодексу України, а також надано право фізичній особі змінювати по батькові за її власним розсудом.
Також метою законопроекту є підвищення ефективності надання адміністративних послуг шляхом скорочення строків розгляду заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, а також їх подачі в електронній формі.
Крім того, передбачається розгляд заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану за документами, наявними у відділі державної реєстрації актів цивільного стану, та інформацією у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян без пред'явлення суб'єктами звернення документів про державну реєстрацію актів цивільного стану.
У зв'язку з передбаченням законопроектом проведення державної реєстрації актів цивільного стану у будь-якому відділі державної реєстрації актів цивільного стану за вибором громадянина незалежно від місця його проживання, пропонується запровадити подання відомостей про померлих на центральному рівні: Міністерство юстиції України - Центральна виборча комісія, Міністерство юстиції України - Пенсійний фонд України.

Угору